27. mája 2014

Nevyriešený prípad? (7): Posledná otázka

„Prepánajána! Ona naozaj nevie, čo je sen a čo je realita! Moja úbohá Saša“, rozmýšľal Peter, zatiaľ čo odišiel z nemocničnej izby. Vychádzajúc z nemocnice stretne detektívov Branislava a Hanu.

„Ooo! Čo robíte tu?“ opýtal sa ich Peter.

„Chceme vyšetriť, čo sa stalo v kostole. A vy?“ odpovedala Hana.

„Ja tiež. Ale… myslím si, že dievča je veľmi zmätené a že nedostanete odpovede, ktoré chcete. Možno by bolo lepšie, keby ste prišli nejaký druhý deň.“

„Keď sme už prišli, budeme sa snažiť získať nejaké odpovede. Dovidenia, pán Peter!“ odpovedala Hana a vstúpila s Branislavom do Sašinej izby.

„Dobrý deň, slečna Saša! My sme detektívi Branislav a Hana. Chceli by sme sa vám dať pár otázok.“

„Dobrý deň! Čo chcete vedieť?“  opýtala sa ich Saša.

„Čo sa stalo v kostole? Prečo ste sa snažili vypáliť kostol?“ opýtal sa ju Branislav.

„Uf... Ja som iba… Chcela som sa iba rozlúčiť s niekým…  A neviem, čo sa potom stalo,“ zmätene odpovedala Saša.

„Rozlúčiť sa? S kým? Bol niekto s vami v kostole?“ opýtala Hana.

„Nie. S niekym z minulosti. Bola som veľmi rozrušená. Prepáčte, ale ja naozaj neviem, čo sa presne stalo.“

„Nechaj ju, Hana! Vidíš, že je zmätená! Prídeme zajtra, keď sa slečna vyspí,“  povedal Branislav Hane.

„Dobre. Prepáčte slečna, dám vám ešte poslednú otázku. S kým ste sa chceli rozlúčiť? Odpusťte mi moju zvedavosť,“ opýtala sa ju Hana.

„So svojou láskou. S Martinom,“ smutne odpovedala Saša.

„Prepáčte, ale či je to Martin M.? On bol kostolníkom v tomto kostole, v ktorom bol tiež požiar v minulosti.“

„Áno, pani. Martin M. bol moja láska.“

„Naozaj? Takže možno viete, do ktorého okresu Martin odišiel?“

„Martin nikde neodišiel. Martina zabili,“ odpovedala Saša so smutným výrazom na tvári.

„Prosím? Kto ho zabil? Ako to viete?!“ nervózne sa ju opýtala Hana.

„Myslím si, že to je už ikstá otázka. Prosím vás, odíďte z mojej izby. Musím oddychovať,“ odpovedala Saša a zavrela oči.

... to be continued...

Pre Slovenskú kravata napísala Hana Petrovski.

Hana Petrovski je študentka 3. roka bakalárskeho programu slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára