8. júla 2013

Dina Mužina: Keby som mohla zmeniť svet

Môže sa zmeniť svet? V minulosti bolo veľa ľudí, ktorí chceli a zmenili svet. Niekedy to boli ľudia, ktorých to nebol zámer (ktorí to nemali v pláne), ale niekedy ľudia to urobili, lebo vedeli, čo sa môže stať. Neskončilo to vždy dobre.

Dina Mužina
Ja nie som taký človek, ktorý myslí na to, ako zmeniť svet, ale keby som mohla zmeniť svet, chcela by som, aby všetci boli rovnakí – mali by sme rovnaké práva a nebolo by ľudí, ktorí by boli privilegovaní.

Nechcela by som, aby vojna existovala. Z minulosti by sa ľudia mali poučiť, že to nie je dobré pre nikoho, lebo bolo veľa ľudí, ktorí boli nešťastní a trpeli.

Myslím si tiež, že by bolo dobré, keby nebolo peňazí, lebo ľudia často hodnotia druhých ľudí podľa toho. Niekto môže povedať, že by všetci dobrí ľudia chceli, aby nebolo hladných, smädných a chorých na svete, ale keď to počujeme, myslíme si, je to hlúposť, ktorú každý rok hovoria dámy v súťaži Miss UniverseKeď rozmýšľame o tom, je to naozaj taká hlúposť? Podľa mňa nie. Prečo by niekto musel byť hladný a iní hádžu jedlo do koša?

Existuje ešte mnoho vecí, ktoré by sa mohli zmeniť a zlepšiť. Nakoniec, kto chce veľmi zmeniť svet, musí minúť veľa času, trpezlivosti a úsilia. No myslím si, že sa všetko môže urobiť, keď sa to chce.

Dina Mužina (1991) je študentkou tretieho roka bakalárskeho štúdia slovakistiky na Univerzite v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára