14. marca 2013

Anamaria Havidić: Moje najobľúbenejšie a najneobľúbenejšie jedlo

Keď sa ma niekto opýta, aké je moje najobľúbenejšie jedlo, vždy odpoviem, že mám rada všelijaké jedlá. Mám rada ovocie, zeleninu, mäso (kuracie, bravčové, morčacie mäso), ale najradšej mám sladkosti (palacinky, čokoladové šišky) a syr. 

Anamaria Havidić
Často pripravujem palacinky, lebo keď si hladný, je to to najrýchlejšie a najjednoduchšie, čo môžeš pripraviť. Potrebuješ vodu, dve vajca, mlieko, trošku soli a cukru, hladkú múku. Všetko to zmiešame a potom dáme na panvicu. Najradšej mám palacinky naplnené čokoládou.

Mám tiež rada čokoládové šišky, ale nerada ich pripravujem doma, lebo príprava domácich šišiek dlho trvá.

Tiež mám rada aj syr. Syr môžem jesť vo všetkých kombináciách. Mám rada aj slané aj sladké syry. Najobľúbenejší  koláč zo syru mám tvarohový koláč alebo cheesecake. Existuje veľa variánt toho receptu, ale ja ich mám rada všetky.

Myslím si, že je každé jedlo dobré, keď ho dobre prípravíš. Aj keď myslíš, že niečo nemáš rad, vždy existuje recept s tou potravinou, ktorý budeš mať rád.

Keď hovoríme o jedle, reálne jem všetko. Nie je veľa toho, čo nemám rada. Napríklad, nemám rada ocot v jedle. Nechutí mi a nikdy mi nechutil. Z potravín nemám rada mrkvu, kel, červenú repu, držky a rybu. Mrkvu, kel a červenú repu nemám rada, lebo keď som bola dieťa, mamka ma vždy nútila jesť tú zeleninu. Dnes ich preto nemôžem ani vidieť.
Držky a ryby mi tiež nikdy nechutili. Všetko, čo môžem zjesť z rýb je nejaký produkt, ktorý nevyzerá ako ryba a nevonia ako ryba. Tiež by som nikdy nemohla jesť králičie mäso, ani konské mäso. Keď som bola dieťa, mala som dvoch králikov a stále, keď mi niekto hovorí o jedle s tým mäsom, príde mi zle.


Anamaria Havidić je v treťom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Inštitúte západoslovanských jazykov a literatúr Filozofickej fakulty Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára