9. marca 2013

Marko Gašparić: Moje najobľúbenejšie a najneobľúbenejšie jedlo

Mám rád viacero jedál, obyčajne sú to nejaké jednoduché jedlá, ktoré sa rýchlo pripravujú a mȏžu sa jesť každý deň.

Marko Gašparić
Veľmi mám rád kuraciu polievku. Do polievky dáme rezance a rȏznu zeleninu. Mȏže tam byť všetko, okrem hrášku! Moje najobľúbenejšie jedlo sú vyprážané kalamáre so zemiakmi a tatárskou omáčkou. Tatárska omáčka sa obyčajne servíruje k morským jedlám.

Tiež mám veľmi rád pečienku. U nás je predovšetkým z prasaťa, ale aj z jahňaťa. Pečienka sa nepripravuje tak často, iba keď sa niečo oslavuje, ale určite jedenkrát ročne. Pečienka sa pripravuje jednoducho. Keď sa mäso vypitve, tak sa doň dá veľa soli. Pečienka sa pečie pomaly niekoľko hodín. K pečienke sa servírujú rȏzne šaláty.

Ako som spomenul, nechutia mi jedlá, v ktorých sa nachádza hrášok. Keď som bol dieťaťom, hrášok som jedol surový, ale teraz ho nemȏžem jesť v polievke, ani s ryžou. Zaujímavé je, že mám rád francúzsky šalát a v ňom nemám problém zjesť aj hrášok.

Presne naopak to bolo so špenátom. Teraz ho mám rád, ale predtým som ho nechcel ani ochutnať.

Existuje ešte jedna zelenina, ktorú nemám rád – je to druh kapusty a volá sa kel. Všetci hovoria, že je zdravý, ale pre mňa ma príliš silnú vȏňu a chuť.

Marko Gašparić je v treťom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Inštitúte západoslovanských jazykov a literatúr Filozofickej fakulty Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára