14. februára 2013

Ivan Gajčević: Keby som mohol zmeniť svet

Najprv by som zmenil dopravu v Záhrebe, mala by mať oveľa viac električiek a autobusov. Ľudia by nemuseli o siedmej ráno čakať na električku pol hodinu a potom sa voziť ako sardinky do práce alebo školy.

Ivan Gajčević
Zakázal by som parkovanie na chodníkoch, aby ľudia mohli voľne chodiť po uliciach.

Nenútil by som cyklistov viezť sa po cestách a zlí šoféri mali by platiť veľké pokuty. Vlastne, zakázal by som automobilovú dopravu v širšom centre mesta.

Potom by som zakázal budovanie ďalších nákupných centier a niektoré by som aj búral. Ľudia nepotrebujú päťdesiat' nákupných centier. Dve-tri a dosť. Aj tak sú všetky rovnaké. Nákupné centrá ničia malé obchody v meste a potom, keď chceš kúpiť žiarovku, musíš cestovať do nákupných centier von z mesta.

Ekológia by bola najdôležitejšou vecou. Každý aspekt ľudského života by mal byť v súlade s prírodou. Všetky priemyselné produkty mali by byt' na 100 % ekologické. Potraviny tiež. Nijaké GMO! To by som tiež zakázal, lebo je to proti prírodným zákonom.

Odpad by sa celý recykloval a z odpadu by sa tvorila energia.

Budovy by sa mali budovať v súlade so šetrením energie.

Vyučovanie by bolo bezplatné pre všetkých, lebo je to právo všetkých ľudí a profesori a učitelia by mali mať väčšie dôchodky, aby boli menej koncentrovaní na existenciu a viac na výchovu detí a študentov.

Štát by mal nájsť prácu všetkým nezamestnaným. Práca by nemala trvať dlhšie ako šesť hodín denne a firmy by mali platiť cestovné všetkým zamestnancom.

Ivan Gajčević je v treťom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Inštitúte západoslovanských jazykov a literatúr Filozofickej fakulty Univerzity v Záhrebe.

2 komentáre:

  1. Pekná práca, síce nie je dlhšia, ale zato výstižná a taktiež oceňujem tvoje nápady na zlepšenie budúcnosti.
    Jedine, čo v práci mi vadilo je ,, Nijaké GMO´´, bolo by lepšie použiť ,, Žiadné GMO´´.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua vòng tay pandora từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    OdpovedaťOdstrániť