27. januára 2013

Nia Stjepčević: Moje vysnívané prázdniny

Moja vysnívaná dovolenka by bola veľmi krásna. Taká krásna, až sa asi nikdy neuskutoční. Aby sa mohla uskutočniť, musela by som mať viac peňazí než teraz a tiež veľa času.


Nia Stjepčević
Bola by v lete a trvala by dlho, možno jeden mesiac alebo mesiac a pol. Obišla by som väčšinu Európy. Šla by som do Holandska, Francúzska, Belgicka, Nemecka, Švajčiarska, Poľska, Írska, Anglicka, možno do Ruska a, samozrejme, aj do Česka a na Slovensko. Šla by som s kamarátom alebo kamarátkou, ale nie s veľa ľuďmi, pretože by bolo ťažké na niečom sa dohodnúť a vyhovieť každému.

Cestovali by sme vlakom, pretože si myslím, že je to najpohodlnejší spôsob cestovania, okrem cestovania autom, ale keď cestujeme autom, máme väčšiu zodpovednosť v doprave a tiež to môže byť vyčerpávajúce. Premýšľala som tiež o autostope, ale napriek tomu, že sa mi to zdá dobrodružné, môže to byť príliš nebezpečné.

Na tej dovolenke by som sa neodriekala žiadneho pôžitku. Robila by som, čo chcem, kedy chcem a ako chcem. Relaxovala by som, šla by som do rôznych barov a do každej reštaurácie, ktorá by sa mi zdala zaujímavou. Mnoho by som jedla, pila a tancovala. Dúfam, že by som sa zoznámila s mnohými zaujímavými ľuďmi a tiež, že by som spoznala niektoré nové kultúry. Tiež by som si prezerala pamiatky a skúsila by som sa niečo aj naučiť.

Možno by bolo lepšie nikdy neodcestovať na takú dovolenku, pretože by som sa nikdy nechcela vrátiť späť. Možno je najlepšie, aby všetko, čo je vysnívané, zostalo len tak, ako jeden krásny neuskutočniteľný sen.

Nia Stjepčević je v druhom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Inštitúte západoslovanských jazykov a literatúr Filozofickej fakulty Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára