16. decembra 2013

Michaela Radváková: Upršaná sobota

Celý čas, odkedy mám nový bicykel, sa teším, ako ho prevetrám. Plány s kamarátmi boli stále, že zajtra, zajtra, ale ten zajtrajšok nijako prísť. Až dnes… 

Michaela Radváková
Včera som sa dohodla so susedom, že ideme. Dohodli sme čas odchodu i trasu. Naši ma odhovárali, že vraj bude pršať. Stále prší, keď prídem na víkend domov alebo keď mám niečo naplánované v prírode!

A veru, dnes ráno sa zobudím a je zamračené! Už zase. Môj bicykel ostane nevyužitý. Daždivé počasie bolo predzvesťou nudy a vylihovania v posteli. Čo teraz? Ísť či nejsť? Musím sa rozhodnúť medzi teplou posteľou alebo daždivým počasím a bicyklom. Vyriešil to sused svojou esemeskou: „Ideme“.

Veď počasie nie je až také zlé. Momentálne neprší. Teplo sa obliekam, ignorujem nechápavé pohľady našich a ich poklepkávanie po čele. Vyrážame, využívame, že neprší, ale kvôli vetru meníme smer trasy. Od začiatku stúpame do kopca, ale nevadí, rozhodla som sa, tak to vydržím. Po pár minútach nás zastihol dážď. Čo teraz? Vrátiť sa či nie? Našťastie, sme natrafili na malú kaplnku, kde sme sa uchýlili a rozhodli počkať. Tak čakáme a debatujeme o rôznych témach. Po chvíli som sa začala cítiť trocha klaustrofobicky, predsa len to bolo miesto o veľkosti asi tri metre štvorcové, obrázky svätých na stenách a dookola sviečky…

Čakám, že mi zavolajú naši a zjazdia ma, že čo a kde robím v tom daždi. Pršať pomaly prestáva a my pokračujeme v jazde. Cesta je mokrá a klzká, tak sme zase zmenili smer trasy. Išli sme aj po asfalte aj po poľnej ceste, v prírode aj v obci; dalo mi to zabrať.

Pomaly sa vraciame a zase sa schyľuje k dažďu. Prichádzam domov práve počas prvých kvapiek dažďa. Naši sú unavení z vyvaľovania sa pred telkou, ja som príjemne unavená z bicyklovania. Ani som si neuvedomila, že som bola dve hodiny na bicykli. Počas tých dvoch hodín som urobila niečo pre svoje zdravie, niečo pre svoju dušu a niečo pre svoj bicykel. Som rada, mám z toho príjemný pocit, cítim sa uvoľnená, aj napriek tomu, že vonku opäť prší.
Super pocit mi zvyšuje mama teplým čajom a ovocným šalátom. Proste jedna pekná daždivá sobota: šport + vitamíny + priatelia = žiadna nuda.

Michaela Radváková je v treťom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Univerzite v Záhrebe. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára