12. novembra 2013

Nia Stjepčević: Spoveď

Dlho som rozmýšľala, o čom by som mohla písať na svojom blogu. Dospela som k záveru, že som veľmi nudná a že sa v mojom živote nedeje nič, o čom by som písala. Moje dni sú príliš obyčajné, ale zdá sa mi, že sa môj život a väčšina životov iných odlišujú v tom, že som ja menej schopná než ostatní. Myslím hlavne na orientáciu v priestore a používanie technológií.

Nia Stjepčević
Napríklad dnes v električke nejaký človek sa ma opýtal, či táto električka ide cez hlavné námestie. Povedala som mu nie, hoci žijem v Záhrebe celý život a každý deň idem tou električkou na fakultu a niekedy aj na námestie. Našťastie, žena, ktorá stala vedľa neho, dala mu správnu informáciu.

Toto mi vadilo aj keď som sa snažila dostať vodičský preukaz. Trvalo to celý rok a teraz ani neriadim, pretože sa bojím. Dopravné prostriedky nie sú pre mňa, bojím sa aj jazdiť na bicykli. Niekedy potrebujem trochu času, aby som si spomenula, kde je ľavo a kde je pravo. Pred týždňom som bola v Konzume, ale nič som nekúpila a potom som nevedela, ako by som mohla vyjsť z obchodu. Strávila som tam päť minút, prechádzala som sa vedľa pokladne a rozmýšľala o tom, koho by som mohla požiadať o pomoc.

S technológiou si tiež vykám. Na počítači viem robiť len základné veci, ako sú zapnúť ho, vypnúť ho, používať Facebook, stiahnuť filmy a používať Google. Je mi ťažko používať počítač, ktorý nie je môj. Keď musím urobiť powerpointovú prezentáciu, požiadam niekoho iného, aby to urobil za mňa.

Myslím si, že by môj život bol  veľmi jednoduchý, keby som žila v minulosti.

Nia Stjepčević je v treťom roku bakalárskeho štúdia bohemistiky a slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára