15. júna 2014

XII. kapitola: Nedopovedaná pravda

Peter sedel s hlavou medzi rukami a rozmýšľal. Odkedy Hana a Branislav prišli do jeho života, nemohol prestať rozmýšľať o Kvetoslave a Saši a o všetkom, čo sa stalo. Chcel priznať všetko, už nežiť s tými myšlienkami v hlave.

Počul ako Hana a Branislav prichádzajú.

Hana prvá začala hovoriť, nervózne ako vždy: „Dobré ráno, pán Peter! Dúfam, že sa cítite lepšie. Myslím si, že vám zatknutie robí dobre.“

„Áno, bolí ma hlava, ale okrem toho sa cítim lepšie,“ odpovedal Peter.

„Teší ma, že to počujem, pretože máme niekoľko otázok na vás.“

„Ako vždy, keď sa stretneme.“

Hana ho ignorovala a pokračovala: „Musíme sa vám priznať, že sa nejaké veci nezhodujú. Trochu sme sa pozreli do zoznamu cirkevných pracovníkov a všimli sme si, že Martin M. tu ešte pracuje. Nikdy som ho tu nevidela. Alebo je on veľmi plachý a nechce sa zoznámiť s nami. Alebo sa niečo stalo?“

„Ale Martin odišiel do…“

„Martin nikdy neodišiel a všetci to dobre vieme! Je čas povedať pravdu!“

Peter si vzdychol a povedal: „Pravdu? Chcete pravdu? Tak vám ju dám. Úprimne, nepamätam si všetko z toho dňa. Pamätam si, že omša skončila a potom sme večerali a potom... viete ako to ide, pohár za pohárom, bol som trochu opitý. Niečo bolo veľmi čudné. Pamätám si, že sa mi točilo v hlave a že som bol dezorientovaný. Len som si chcel ľahnúť a spať, ale počul som nejaké hlasy. Odišiel som do izby, videl Martina a Sašu a ešte niekoho a pamätám si len krik.“

Hana a Branislav sa pozreli jeden na druhého a obaja si pomysleli na rovnakú vec. Je konečne čas, aby dostali konkrétne informácie zo Saše.


Ale Peter nemohol povedať všetko, nie že by nechcel, ale jednoducho nemohol. Nevedel prečo.

... to be continued...

Túto kapitolu napísala Irena Milanović, študentka tretieho roka bakalárskeho štúdia slovakistiky na Univerzite v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára