8. marca 2019

Hana Palac: Počúvala som podcast Denníka N

Minulý týždeň som začala počúvať podcast Denníka N. Dajú sa na ňom počúvať všetky najnovšie správy. Moderátor tohto podcastu je Braňo Bezák, ktorý hovorí rýchlo, ale nemala som žiadne ťažkosti s porozumením.

Samozrejme, že nadchádzajúce prezidentské voľby sú hlavnou témou, o ktorej sa hovorilo každý deň. Zistila som, že kandidátka Zuzana Čaputová má náskok. Jej popularita je taká, že ak by voľby boli tento víkend, Čaputová by sa stala prezidentkou. Má popularitu, akú nemal nikto za dvadsať rokov. Medzi Čaputovej prívržencami sú väčšinou ženy (dve tretiny) a tí, ktorí sa považujú za liberálov. Tiež je zaujímavý fakt, že šesťdesiat percent jej voličov chodí do kostola. Ďalší kandidáti majú menej podpory: Šefčovič (dvadsať percent) a Harabin (trinásť percent). Ale Zuzana Čaputová môže mať viac ako päťdesiat percent, ale aj tak sa nestane prezidentkou v prvom kole. Ak v druhom kole prehrá, mohla by sa sťažovať na ústavnom súde. Ak tiež bude prezidentkou, Robert Fico sa nestane ústavným sudcom.

Okrem volebných správ ďalšie správy sú, že Igor Matovič kandiduje do Európskeho parlamentu, ale nechce byť europoslancom. Povedal, že ak ho ľudia vyberú, dá svoj mandát niekomu inému. Svoju prekvapivú kandidatúru sa rozhodol vysvetľovať kritikou Spojených štátov. Ďalej Andrej Kiska menoval Petra Kažimíra za guvernéra Národnej banky Slovenska.

Okrem politických správ som počúvala správy zo športu a kultúry. Slovan v nedeľu otvoril nový štadión v Bratislave, kde prišel aj Peter Pellegrini. Štadión sa volá Národný futbalový štadión. Tam boli ultras fanúšikovia, ktorí pokrikovali vulgarizmy a rasistické heslá. Pellegrini sedel a nevšímal si rasistické správanie fanúšikov, ale UEFA za to udelila pokutu šesťdesiattisíc eur.

Nakoniec môžem povedať, že podcast je pre mňa prístupnejší a zaujímavejší spôsob, ako získavať nové informácie okrem čítania, lebo ho môžem počúvať kedykoľvek a kdekoľvek (napríklad v elekričke, keď idem na fakultu a podobne) a tiež mi pomáha pri učení cudzieho jazyka.

Pre Slovenskú kravatu napísala Hana Palac.

Hana Palac je študentkou 3. roka bakalárskeho programu slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára