30. apríla 2020

Patricia Pleše: Z koronadenníka (8)

Je neuveriteľné, ako jeden vírus môže zmeniť svet. Svet, ako ho poznáme, v okamihu zmizol a náš každodenný život už nebol taký istý. Mestá boli zničené, ľudia sa stali paranoidnými a spanikárili a začali masívne nakupovať zásoby potravín, akoby prišla apokalypsa. Všetky malé veci, ktoré sme považovali za samozrejmé, ako napríklad pitie kávy počas prestávok medzi prednáškami, sa stali súčasťou našich túžob a snov. Deň, keď sa môj svet obrátil hore nohami, bol trinásty marec, piatok trinásteho.

V ten deň nás informovali, že počas nasledujúcich dvoch týždňov sa nebudú konať žiadne vysokoškolské prednášky. Po tejto informácii som si zbalila kufre, vzala si laptop a knihy a spolu s priateľkou som v to isté popoludnie zamierila domov do Slavónie. Nikto nevedel, ako dlho bude trvať táto nová situácia a teraz vidíme, že to trvá viac ako mesiac. Lavice a učebne sme nahradili našimi izbami a aplikáciami, ako sú skype a zoom.

Dnes je tridsiateho apríla, čo znamená, že už nie som v Záhrebe štyridsaťdeväť dní a opäť bývam spolu so svojimi rodičmi a starými rodičmi. Úprimne, nemyslela som si, že by som zostala tak dlho v mojom rodnom dome, ale korona mi to svojím spôsobom umožnila. Bývam v malej dedine, kde nie je príliš veľa ľudí, som obklopená krásnou prírodou a nemyslím si, že by som mala právo sťažovať sa na karanténu, pretože viem, že pre ľudí žijúcich v mestách je to oveľa ťažšie. Myslím si, že by som sa zbláznila, keby som musela zostať v Záhrebe v malom byte so štyridsiatimi metrami štvorcovými a bez balkóna.

Mám šťastie, že mám chatku blízko svojho domu, takže mám možnosť ísť na prechádzku a užiť si pokoj a pohodu v prírode. Aj keď som tam predtým často nechodila, karanténa ma stále viac priviedla k tomuto miestu, pretože keď som tam, cítim sa bezstarostne a šťastne. Niekedy mám pocit, akoby sa svet zastavil, akoby korona neexistovala a získala som čas pre seba ako darček. Myslím si, že môžem s istotou povedať, že som tento čas v karanténe dobre využila. Stala som sa viac oddaná sebe samej a začala som robiť veci, ktoré naozaj milujem. Vždy som rada kreslila a maľovala, ale mala som menej času na tieto aktivity. Vďaka karanténe som mala príležitosť vrátiť sa späť k svojim starým koníčkom a tak som začala kresliť a maľovať znova. Som tiež šťastná, pretože sa môžem viac venovať svojej babke a svojmu dedovi. Pozrela som si všetky seriály, ktoré som chcela, opravila som staré dvere, začala som variť a dokonca som upiekla svoj prvý chlieb. Priznávam, že zanedbávam školu a študijné povinnosti, ale dovolila som si trochu si odpočinúť.

Aj keď je koronavírus negatívny, pretože priniesol do sveta veľa zlého, boli sme zbavení fyzického a sociálneho kontaktu, pitia kávy a piva na terasách, objímania priateľov, bozkov, dostali sme tiež čas na seba a naše rodiny. Vo všetkom zlom je aj niečo dobré.

Pre Slovenskú kravatu napísala Patricia Pleše.

Patricia je v 2. roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára