18. mája 2020

Dora Berisha: Z koronadenníka (14)

Aj keď nami korona zatriasla po celom svete, myslím si, že teraz, po troch mesiacoch tohto vírusu, sa ľudia už zdráhajú o tom hovoriť a sledujú správy s menším a menším záujmom. Mnohí si myslia, že koronavírusu sa venovala príliš veľká pozornosť a že prílišná publicita tohto vírusu prispela k všeobecnej panike. Niektorí ľudia si myslia, že tento vírus sa bude vyskytovať každý rok, kým nevynájdeme očkovanie a že by sme mali byť aj naďalej opatrní.

Píšem tento denník v čase, keď sa panika nad vírusom značne zmiernila, ako aj preventívne opatrenia, takže už nie som taká vystrašená a moja nádej na život sa mi opäť vracia. V Chorvátsku sa už otvárajú kaviarne, obchody, nákupné centrá a je zaujímavé, že sa Chorvátsko považuje za jednu z krajín, ktoré na epidémiu reagovalo najlepšie. Rýchlo sa zabránilo šíreniu infekcie, takže už je možné opatrenia uvoľniť.

Keď zmierenie opatrení ešte nebolo možné, bola som, samozrejme, iba doma. Keď som bola doma zamknutá, študovala som, písala domáce úlohy, veľa spala a pozerala veľa filmov. Mala som šťastie, že moja mama mohla zostať doma a robila mi spoločnosť. Mama bola doma dva mesiace a kvôli množstvu voľného času varila najrôznejšie kvalitné jedlá a veľa koláčov. Bolo to skvelé, ale aj šanca pribrať na váhe, ktorá je pre mnohých počas karantény pravdepodobne veľkým problémom, keďže nemali možnosťou fyzickej aktivity.

Som rada, že som sa počas karantény bola so svojou rodinou, pretože som bola stále doma a nemohla ísť vonku s priateľmi. Spočiatku som bola veľmi smutná, že som nevidela svojich priateľov, ale neskôr sme sa začali byť v kontakte cez FaceTime, čo má veľmi potešilo.

Keď ma unavilo pozeranie filmov a seriálov, začala som čítať knihy. Vždy som mala rada čítanie kníh, ale nikdy som nemala dosť času na čítanie, preto to bolo počas karantény ideálne. Karanténa mala okrem mnohých negatívnych stránok aj pozitívne stránky. Je to všetko záležitosť perspektívy a prístupu, ktorá musí byť pre nás pozitívna. Samozrejme, nie je realistické, aby sme boli vždy pozitívni a je normálne, že sme z času na čas smutní, ale nikdy nesmieme stratiť nádej.

Som rada, že všetko prešlo rýchlo, pretože v Chorvátsku bol dnes zaznamenaný iba jeden nový prípad koronavírusu, čo je výborná správa. Hoci sa na správy príliš nepozerám, najmä v týchto časoch krízy, keď je všetko plné zlých správ, rada som počula túto dobrú správu.

Počas karantény som často premýšľala o lete a mori a o tom, ako to bude vyzerať. Bála som sa, že budeme doma počas leta, a to sa mi zdalo ako najväčšia nočná mora. Som vďačná za to, že budeme môcť normálne stráviť dovolenku. Nemôžem sa teda dočkať leta, aby som konečne zabudla na všetko, čo sa stalo v tomto roku 2020, ktorý sa nezačal najšťastnejšie.

Pre Slovenskú kravatu napísala Dora Berisha.

Dora je v 2. roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára