11. decembra 2012

Antonela Lakoš: Môj názor na sociálne siete

Dvadsiate prvé storočie je doba techniky a sociálnych sietí ako Twitter, Facebook, MySpace. Ony sú všade okolo nás a číslo ich používateľov vo svete rastie zo dňa na deň. Toľko sme si zvykli na ich používanie, dnes by bolo ťažké predstaviť si život bez nich.

Antonela Lakoš
Keď som bola maličká, nemali sme mobily, ani sociálne siete na komunikáciu. Vo voľnom čase hrali sme sa s kamarátmi a rozprávali sme sa s rodičmi. Boli sme vždy na ulici a rodičia nás museli zavolať, aby sme sa vrátili domov. Ako som dospievala, vzdialila som sa od hier a začala som sa prihlasovať na sociálne siete. Vďaka nim dostanem sa k informáciám, ktoré sú mi nutné, aj tiež s pomocou nich počujem sa s priateľmi. Je to bezplatný a najrýchlejší spôsob dostavania informácií.

Myslím, že dnešná mladšia generácia veľa trávi čas na sociálnych sieťach a tak sa zabáva, ale sa nekamarátia dosť so svojou generáciou. Tie deti  pokúšajú sa byť staršie, chatujú na Facebooku, neučia sa, ale tak strácajú hodnoty hry. Hra je dôležitá pre deti a neskôr nikto im nemôže vrátiť ten čas, keď sú deti. Vždy im bude chýbať, ale nebudú ho môcť vrátiť.

Staršia generácia ako ja ešte zabáva sa veľa na Facebooku a iných sieťach, ale my používame ho na prácu, fakultu aj voľný čas. Nezabudli sme na naše záväzky a často sa vidíme s priateľmi, čo je odlišné od mladšej generácií, ktorá trávi priveľa hodín na sociálnych sieťach. Nesmieme byť otroci” sociálnych sietí a myslím, že je to ťažké pre mladšiu generáciu.

Antonela Lakoš (1992) je v druhom roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára