10. decembra 2012

Josipa Zrnić: Keby som mohla zmeniť svet

Svet môžeme zmeniť niekoľkými spôsobmi. Každý má vlastný nápad, ako ho zmeniť a nie je to vždy dobré, pretože nie sú všetky zmeny dobrosrdečné.
Josipa Zrnić
Keby som malá moc zmeniť svet, urobila by som veľa vecí, aby by svet bolo lepšie miesto na život. Samozrejme, jeden človek nemôže svet zmeniť sám. Vieme, že jedným z najväčších problémov vo svete je hlad. Na jednej strane máme veľa ľudí, ktorí sú hladní a nemajú peniaze a na druhej strane máme chamtivých, bohatých  ľudí, ktorí sa nestarajú o nikoho.

Urobila by som náhradu. Ľudí, ktorí majú veľa peňazí, by som poslala do miest, kde ľudia nemajú nič na jedenie, aby videli, čo cítia. Museli by žiť iba jeden týždeň v podmienkach v ktorých žijú chudobní ľudia alebo bezdomovci. Myslím si, že je to dobrý nápad, ako ich prebudiť a možno ľudia konečne začnú si pomáhať.

Keď hovoríme o veľkých zmenách vo svete, to je druhá vec, ktorú by som urobila, odstránila zbrane, najmä jadrové. Chamtivosť veľkých krajín nám nepriniesla nič iné ako zlo, vojny a pohromy. Viem, že je nemožné zničiť všetky zbrane, pretože sú ešte potrebné na ochranu, ale myslím, že bez jadrových zbraní môžeme žiť. Samotná skutočnosť, že sa jadrové zbrane každý deň viac vyrábajú, nehovorí nám nič dobré. Samozrejme, taká veľká zmena je nevyhnutná a pre veľa ľudí a bohaté krajiny je takmer nemožná.

Obyčajný človek môže zmeniť svoj život a ovyplyvniť životy druhých. Keby sme každý deň iba pomáhali staršiemu susedovi, svet by bol krajší. Museli by sme niekedy proste tráviť čas s ľuďmi, ktorí nás potrebujú; sirotami, chorými a staršími ľuďmi bez rodiny.

Aj najmenšia maličkosť môže zmeniť život. Napríklad, vo svete žije veľa detí, ktoré nemali dobrý vplyv. Ak im niekto pomôže nájsť správnu cestu, zmenil im už život. Je to malá, ale dôležitá zmena, pretože sú deti budúcnosť.

Neviem, ako by som ešte zmenila svet, lebo som iba študentka, ktorá nemôže veľa urobiť. Možno v budúcnosti urobím niečo, čo bude dôležite, čo zmení svet, aby bol krajší pre budúce generácie.

Pre Slovenskú kravatu napísala Josipa Zrnić.

Josipa Zrnić je v druhom roku štúdia slovakistiky na Univerzite v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára