12. decembra 2012

Irena Milanović: Môj názor na sociálne siete

Internet a sociálne siete sú dnes normálne, skoro nevyhnutné javy. Zmieňujú sa o nich v televízii, v rádiu a v novinách.


Irena Milanović
Okrem neustálej komunikácie umožňujú ostatným ľudom vidieť miesta, kde ideme, s kým sa priatelíme, ktorú formu zábavy máme radi a naše súkromie, aj podnikanie, úspech, aj problémy.

Môj názor na sociálne siete je dvojaký.

Ich pozitívna stránka je jednoduchosť komunikácie s priateľmi a rodinou, aj s kolegami a známymi.

Napríklad, ja ako študentka trávim väčšinu času v meste, v ktorom študujem alebo mimo mesta, v ktorom som vyrastala a našla mnoho priateľov.

V týchto situáciách sú sociálne siete veľmi užitočné, pretože veľmi ľahko môžem hovoriť s priateľmi a rodinou.

Ďalšie pozitívum je, že môžem zdielať a získavať učebné materiály s kolegami z fakulty.

Samozrejme, existujú aj negatívne stránky socialných sietí. Jedna z nich je nedostatok súkromia.

Iba niekoľko kliknutí myšou a neznámi ľudia vedia veľa vecí o mne. Ale všetko závisí odo mňa a ja rozhodujem, čo budem zdieľať.

Ďalšia negatívna stránka je, že veľa ľudí má svojich zamestnávateľov v zozname svojich priateľov a oni môžu vidieť, ako jeho zamestnanec hnevá sa na prácu, kolegov a to môže mať negatívne následky.

Bez ohľadu na to si myslím, že sociálne siete sú viac užitočnejšie ako zlé, z uvedených dôvodov. Používam ich výlučne na kontakt s priateľmi a výmenu informacií zo školy. Všetko závisí od nás, koľko budeme zdielať, kto to môže vidieť a či nám budú sociálne siete škodiť alebo nie.

Irena Milanović je v druhom roku bakalárskeho štúdia fonológie a slovakistiky na Filozofickej fakulte Univerzity v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára