7. decembra 2012

Tea Paleščak: Môj názor na sociálne siete

Snažím sa napísať túto esej už tri hodiny. Neprestajne dostávam niektoré oznámenia na Facebook, všetci sharujú videá, aké ma potom odvádzajú do nekonečnosti YouTubu a nemôžem sa sústrediť na úlohu.

Nebudem hovoriť, že je internet zlý, pretože... nie je zlý. Internet je výborná vec. Máme všetko na jednom mieste: hudbu, knihy, filmy, správy, možnosť nákupu a komunikáciu s ľuďmi. Každú informáciu môžeme nájsť a obohatiť svoje vedomosti. Ak sa chceme naučiť niečo nové, môžeme, ak nechceme, môžeme na internete len hrať hry, tráviť čas a uvoľniť sa. Sociálna sieť ako Facebook je dobrá vec, ako sa uvoľniť po ťažkom dni. Je pekné hovoriť s kamarátmi, ktorí nám nie sú blízki a trochu žartovať. Dobrá vec je, že je to bezplatné a užitočné pre rôzne dohadovanie, tak nemusíme používať mobil.

Myslím si, že internet a sociálne siete nie sú zlé, ak ich používame múdro a ak nepreháňame. Dnes je ľahké stať sa závislým od internetu, najmä deti, ktoré dlho bývajú na internete. Priznám sa, mala som fázu, keď som každé ráno po prebudení musela hneď preveriť mail a Facebook. Našťastie, teraz som staršia a možno aj normálnejšia.

Internet môže byť negatívne a nepríjemné miesto pre deti, pretože sú vystavení cyberbullyingu, pedofilom, ktorí číhajú vo virtuálnom svete. Rodičia by mali upozorňovať deti, chrániť ich, kontrolovať, čo robia na počítači, s kým komunikujú a koľko času trávia na internete.

Dôležité je tiež uvedomiť si, že na internete súkromie neexistuje. Všetko, čo sme dali na internet, je ešte tam, aj keď sme tie dokumenty, videá alebo obrázky vymazali. Dobrý a vytrvalý heker ich môže nájsť. Možno jedného dňa dostanem výpoveď, keď niekto nájde fotografie, kde som opitá na žúre. No zveličujem, ale viete, čo mám na mysli.

Teda internet a sociálne siete sú úžasné veci, ak ich používate rozumne, ak trochu dávame pozor, s kým hovoríme a aké informácie o sebe zdieľame. Sociálne siete nás spájajú a uľahčujú komunikáciu.

Pre Slovenskú kravatu napísala Tea Paleščak.

Tea je v 2. roku bakalárskeho štúdia slovakistiky na Univerzite v Záhrebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára